tisdag 28 februari 2012

Besegrad av virus

Till slut vann alltså viruset kampen, och då menar jag inte mot datorn utan mot mig. Länge har jag lyckats mota Olle i grind med allt vad farmaceuten har att erbjuda, men det här viruset översteg mina krafter. Snörvlig och eländig missade jag idag Stick-caféet för första gången, det var riktigt tråkigt. Tur att tanterna är kompetenta nog att klara sig själva! Nästa tisdag lovar jag visa några fler bilder på allt fint som stickats hittills.  Som för att kompensera tokstickade jag hemma i soffan istället och nu är jag snart klar med Femtimmarskoftan. Jag har gått på en del del nitar under arbetets gång och gör jag en till skulle jag nog behöva rådfråga ett proffs (blinkar lite menande åt Arvikatrakten) men jag är ändå otroligt stolt över vad jag har åstadkommit. Äldsta dottern som har handarbetssällskapat mig idag har lovat att virka snoddar att fästa koftan med så det blir väl en uppgift för morgondagen. Hepp!

2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är på att sticka :)) Krya på dej snabbt! Kram, kram!

    SvaraRadera
  2. Fint, Åsa!

    Vad häftigt att den snart är klar! Självklart ställer jag upp som "stickcoach" när helst du behöver det:) Bara att fråga...

    Krya på dig!

    Hälsningar från Maja

    SvaraRadera