tisdag 3 april 2012

Hemma igen

Äntligen tisdag, stickcafé- och symötesdag! Två veckor har jag varit borta så nu ville jag verkligen slänga in ett inlägg, även om det blev i elfte timmen. 

Det har inte gjorts sådär förfärligt mycket, och det som blev blev väl kanske inte som jag tänkt mig. Nåväl. Hjälmmössan som var tänkt att passa en nyfödd Kongobebis blev istället för stor även för en normalstor Tiger. Troligtvis bättre passande en 10-månaders baby. Jag tänkte redan när jag började att mössan med garn passande till stickor 3,5-4 på stickor 4 kanske blev för stor, och så blev det ju också. Man borde lyssna på sig själv oftare!
Snoddar ska min äldsta dotter virka, sen är mössan klar.

 Idag började jag på en ny hjälmmössa i rosa bomullsgarn. Stickorna är 2,5 och garnet delar sig hela tiden så det känns som en utmaning! Risken är väl att den här mössan blir för liten istället...

Kanske till nyfödd?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar