tisdag 22 maj 2012

Tre-och-en-halvtimmesvästen!




Idag var det nog för fint väder för att locka några tanter till stickningen. Jag och min lilla telning väntade tåligt (en del av oss kanske lite mindre tåligt) en halvtimme och sedan packade vi ihop. Nu får Stickcafeet ta sommarlov, men jag har redan börjat smida massor av planer inför hösten!

Förra veckan blev jag klar med min tre-och-en-halvtimmesväst och den blev just så ljuvlig som jag hade föreställt mig att den skulle bli med det garnet, vilken lycka! Någon sådan till får jag nog ta och knåpa ihop under sommaren, för inte kan man låta bli att sticka då? Även om det kanske blir lite mer sällan kan jag inte hålla mig från stickandets skapande. Det är en sådan berusning i att skapa kläder där det innan enbart var lösa trådar, det går inte att beskriva. Visst är det lite av ett mirakel?

- Posted using BlogPress from my iPad

2 kommentarer: