tisdag 18 september 2012

Little Kina

Den här lilla dock-koftan är ju inte nygjord direkt, men jag har nog glömt att blogga om den.
Det började med att jag fick syn på mönstret till den här koftan hos Husmorsskolan(fast i damstorlek) och blev så sugen på att göra den. Eftersom beskrivningen var på engelska och jag inte hade stickat efter engelsk beskrivning förut, bestämde jag mig för att göra dock-varianten först. Gör man fel med en liten sak blir det ju inte lika mycket att repa upp tänkte jag.

Jag hade inte behövt oroa mig dock för koftan var så lättstickad, det gällde bara att räkna lite i början och sedan vid ärmarna, men sedan var det vara att köra på! När koftan var klar fanns det ännu inte någon docka att prova den på, så den blev liggande. När Lillasyster fyllde år önskade hon sig "en hård docka" och det gick liksom inte att säga nej till henne. Lilla Anna har på nu på kort tid blivit bästisen och tänk så passande att lilla koftan passade alldeles utmärkt till henne :)
Underbyxorna har farmor stickat och det finns även en liten mössa från henne som inte fick vara med på bild idag. "Det blir för svettigt" meddelade Lillasyster beskäftigt.

Min egen kofta då? Den har jag inte ens påbörjat...


- Posted using BlogPress from my iPad

2 kommentarer:

  1. Den ska jag prova, blir ett bra första försök att sticka "på engelska"
    Tack för tipset!!
    Karin-Ida

    SvaraRadera
  2. Det kan jag verkligen rekommendera, den var mycket lättare än jag trodde. Och fin blev den också, jag är så stolt :)

    SvaraRadera